materi wawancara

Materi Wawancara



Wawancara
Wawancara nyaeta hiji kagiatan tanya jawab, pikeun meunangkeun Infrmasi ti narasumber.
Cara/hal nu kudu disiapkeun dina wawancara diantarana :
  • Nyusun daftar pertanyaan, anu bade di taroskeun.
  • Nyatet atawa ngarekam hasilwawancara (Dokumentasi)
  • Gunakeun bahasa anu sopan, jentre, sarta ringkes.
  • Sikap urang kudu luyu jeung etika sarta tatakrama 
Wawancara nyaeta komunikasi antawis dua jalmi atawa langkung anu ngabogaan tujuan kanggo meunangkeun informasi ti asal anu terpercaya. Wawancara dipigawe ku cara mikeun patarosan dina narasumber. Wawancara diwangun ti 3 macem,yaktos wawancara bebas,wawancara terpimpin sarta wawancara bebas terpimpin. Wawancara bebas nyaeta wawancara tanpa daptar patarosan anu terperinci. Wawancara terpimpin nyaeta kebalikan ti wawancara bebas. Wawancara bebas terpimpin nyaeta gabungan antawis kadua rupi wawancara kasebat.
wawancara téh hiji kagiatan komunikasi
nu geus ilahar lumangsung di masarakat.
Wawancara mah biasana dilakukeun ku
wartawan, reporter, atawa jalma lianna nu nganggap perlu
meunang informasi penting ti saurang atawa sakelompok
jalma nu jadi narasumber. Jadi, tujuan wawancara nya éta
pikeun meunangkeun informasi ti narasumber.
Sajaba ti kelompok wartawan, aya ogé anggota
masarakat anu sok ngalakukeun wawancara, upamana
mahasiswa nu keur ngalaksanakeun panalungtikan, murid
nu meunang pancén ti guruna, aparat pamaréntahan ti
lembaga sénsus penduduk nu ngawawancara wargana,
nu ngalamar pagawéan ogé sok aya nu diseléski ku
cara wawancara, hayang meunang katerangan riwayat
saurang jalma ogé bisa dipaluruh ku cara wawancara,
jeung sajabana.
Wawancara kaasup kagiatan nyarita dua arah. Aya
nu nanya jeung aya nu ngajawab. Saméméh ngalakukeun
wawancara kudu tatahar heula nyusun sajumlahing
pananya ngeunaan matéri nu rék ditanyakeun ka
narasumber. Narasumber téh jalma nu baris dipénta
kateranganana.
Saupama urang perlu informasi ngeunaan hiji perkara,
kadé ulah salah nangtukeun narasumber. Upama perlu
informasi ngeunaan kasenian, nya datang ka narasumber
nu ahli dina widang seni, Upama perlu informasi ngeunaan
pendidikan, nu diwawancarana kudu ahli di widang
pendidikan, perlu katerangan ngeunaan olahraga, kudu
ngadatangan jalma nu ahli dina widang olahraga, upamana
atlit, pelatih atawa guru olahragana pisan.
Geura tengetan ieu conto wawancara di handap.
Nu Nanya : “Pa, punten abdi badé nyuhunkeun katerangan, kintenkinten
naon baé masalah anu dipayunan ku pamaréntah
akibat tina narkoba téh?”
Narasumber : “Kiwari narkoba mémang jadi masalah, lain baé keur
pamaréntah, tapi keur sakumna masarakat, ogé lain ukur
di Indonesia, tapi di unggal nagara di sakuliah dunya.
Ari nu jadi sababna narkoba téh bisa ngaruksak mental
bangsa, utamana barudak ngora.”
Nu nanya : “Kumaha kaayaan jalma anu ngagunakeun narkoba dina
mangsa kiwari téh Pa?”
Narasumber : “Justru éta kaayaanana geus matak pikahariwangeun.
Nu nyalahgunakeun narkoba ti taun ka taun téh lain
ngurangan, geuning kalah ngaronjat. Tah ieu téh pagawéan
anu beurat pikeun pamaréntah mah .”
Nu Nanya : “naon waé anu karandapan ku jalma anu ngagunakeun
narkoba téh, Pa?”
Narasumber : “Sakur nu nyalahgunakeun narkoba, utamana nu
ngagunakeun jarum suntik, baris nimbulkeun masalah
séjénna, salasahijina nyebarna virus HIV.”
Nu Nanya : “Kinten-kinten naon nu nyababkeun éta jalma wani-wani
ngagunakeun narkoba?”
Narasumber : “Ari nu jadi sababna mah rupa-rupa, aya faktor psikologis,
biologis, sosial, katut spiritual saperti kurangna
bingbingan atikan agama. Lamun jalma nu geus katagihan
sok hésé ngeureunkeunana. Matak urang ulah sakali-kali
kumawani ngagunakeun narkoba, lamun geus katagihan
mah hésé ubarana.”
Nu Nanya : “Kumaha sangkan ieu kasus narkoba téh teu nerekab ka
generasi ngora?”
Narasumber : “Sangkan ieu masalah téh teu nerekab, perlu diihtiaran
kalawan soson-soson, di antarana ku cara ngalibetkeun
pamaréntah, LSM, kaasup ogé média massa, jeung pusat
réhabilitas HIV/AIDS.”
Nu Nanya : “Tarékah naon kinten-kintenna sangkan jalma-jalma hususna
generasi ngora teu kalibet ngagunakeun narkoba?”
Narasumber : “Anu leuwih utama mah dijaga timimiti lingkungan
kulawarga. Barudak salaku generasi ngora dididik ku
atikan agama sangkan pengkuh kaimanannana. Salian ti
éta, méré nyaho sangkan barudak apal yén narkoba téh
barang haram anu dilarang ku agama jeung pamaréntah.
Sabab bakal ngaruksak méntal jeung runtuhna nagara.
Nu Nanya : “Naha tina narkoba tiasa ngaruntuhkeun nagara?”
Narasumber : “Nya muhun, pan narkoba mah bisa ngaruksak pisik
jeung méntal. Awak ruksak, pikiran kaganggu, teu bisa
konséntrasi, da pikiranana pinuh ku lamunan nu teu
pararuguh. Tah lamun generasi ngora geus kitu, saha anu
baris ngolah nagara? Antukna nagara moal aya nu maliré.
Tah ieu pisan anu dipikahariwang ku sakumna masarakat
Indonesia téh.”
(Tina Nyangkem Basa)
Nyusun Kalimah Bahan Wawancara
Katangtuan saméméh jeung prak-prakan ngawawan-cara, di
antarana ngawengku sarupaning perkara dina gambar ieu di handap.
Pancén 2:
Salah sahiji sarat ngawawancara téh di antarana nyadiakeun
sajumlahing pananya. Ieu di handap aya naskah wawancara antara Asri
jeung Ramlan. Cing tulis ku hidep kira-kira kalimah pananya kumaha
nu ditepikeun ku Asri upama Ramlan ngajawab saperti dina éta naskah
wawancara!
Astri : “……………………………………?”
Ramlan : “Ah, teu sawios. Mangga baé.”
Astri : “……………………………………?”
Ramlan : “Hé hé hé, aya-aya baé Astri mah. Kumaha ké lamun abdi jadi
terkenal siga artis?”
Astri : “……………………………………?”
Ramlan : “Wah, isin atuh, As. Ké abdi kanyahoan kasépna. Hé hé hé....!”
Astri : “……………………………………?”
Ramlan : Rata-rata dua jam. Sajam sateuacan kulem sajam deui sabada
gugah kulem.
Astri : “……………………………………?”
Ramlan : “Muhun.”
Astri : “……………………………………?”
Ramlan : “Hé hé, dipapaksa kawas budak TK baé. Henteu atuh As, sok
maksakeun nyalira baé. Rumaos abdi téh bodo, jadi kudu
getol ngapalkeun. Mamah sareng Bapa mah ukur masihan
sumanget.”
Astri : “……………………………………?”
Ramlan : “Bapa janten Satpam di pasar, Ibu mah icalan kuéh.”
Astri : “……………………………………?”
Ramlan : “Mun abdi teu ngartos kana pelajaran, upamina, Bapa sok
ngabantosan kedah ka saha tatarosna. Aya ka Pa Guru, ka
réréncanganana, atanapi sok masihan buku kénging anjeunna
mésér.”
Astri : “……………………………………?”
Ramlan : “Ieu mah jujur nya. Abdi asa teu ngaraos pinter, komo jenius
mah. Tapi aya cariosan Mamah anu teras napel baé dina émutan
abdi. Saurna, batu gé anu sakitu teuasna, ku cikaracak anu terasterasan
nyakclak mah, teu burung legok. Hartosna, sanajan
urang bodo, lamun terus-terusan usaha jeung rajin diajar,
tangtu bakal bisa, bakal pinter! Éta resép abdi mah. Kumargi
kitu, sanajan teu seueur waktu anu luang, abdi satékah polah
nyempetkeun kanggo diajar jeung ngapalkeun.”
Astri : “……………………………………?”
Ramlan : “Hoyong janten naon nya? Ah badé janten Sakadang Kuya
wé....”
Astri : “……………………………………?”
Ramlan : “Upami Alloh ta’ala marengkeun, abdi hoyong janten arsiték.”
Astri : “……………………………………?”
Ramlan : “Hhhh...., rorompok anu ayeuna ditempatan ku kulawarga
abdi, asa teu kungsi dioméan sakaémut mah. Tos siga aki-aki
mun jalmi mah. Abdi sok ngémut, emh mun aing jadi arsiték,
Mamah sareng Bapa téh badé dipangdamelkeun pangiuhan anu
merenah. Teu kudu méwah, tapi matak betah aranjeunna.”
Astri : “……………………………………”
Ramlan : “Amiiin. Sami-sami. Nuhun nya, As.”
Astri : “……………………………………”
Ramlan : “Atos baé ieu téh?”
Astri : “……………………………………”
Ramlan : “Éh, teu sangka nya, Astri téh jendil geuning, hé hé ...”
Pék tengetan deui ieu conto wawancara di handap!
Pancén 3:
Ieu di handap conto laporan hasil wawancara nu ditulis diwan
wangun tanya jawab. Pék petakeun ku hidep jeung babaturan, saurang
jadi petugas, nu saurang deui jadi siswa.
Conto 2:
Hasil Ngawawancara
Patugas Museum KAA
(Laporan disusun wangun tanya jawab)
Siswa : “Aya wartos lebet Museum Konferensi Asia Afrika (KAA) mah
bénten sareng ka museum-museum atanapi tempat wisata
liana. Naon béntenna téh Pa?
Patugas : ”Leres, Wisata sajarah ka KAA mah teu dipulut biaya nanaon.
Ngan sok sanajan haratis, tetep baé masarakat mah bangun
nu haroréameun. Masarakat mah mending milih ulin ka mol,
diskotik, atawa outlet manan ka museum.
Siswa: “Naha nya Pa, naon margina sapertos kitu?”
Patugas : “Kawasna mah masarakat teu acan pada arapaleun kana
pentingna titinggal sajarah. Padahal sajarah téh mangrupa
eunteung. Salian ti kitu, anggapan masarakat kana wangunan
museum gé masih kénéh héngkér.
Siswa : Naon nu dimaksad héngkér téh Pa?”
Patugas : “Masarakat masih kénéh nganggap yén museum téh hiji
wangunan karamat, teu sambarang jalma bisa asup ka museum.
Komo ka museum KAA mah, anggapan masarakat mah, nu
bisa asup ka ieu museum téh ngan keur jalma-jalma penting
wungkul. Padahal mah teu kitu. Saha baé ogé bisa ngajugjug
ka Museum KAA, teu diiwalkeun,”
Siswa : Naon waé informasi nu tiasa dipaluruh di KAA téh Pa?”
Patugas : “Kiwari mah Museum KAA téh geus dilengkepan ku arsip
jeung dokuméntasi dina wangun multimedia nu ditunda dina
computer. Sakur nu ngajugjug bisa nengetan jeung ngimeutan
pasualan sajarah, unak-anik, katut ragam budaya ti sakuliah
bangsa-bangsa Asia jeung Afrika.”
Siswa : “Masarakat mana waé nu sok sarumping ka KAA téh Pa?”
Patugas : “Tepi ka kiwari nu ngajugjug ka Museum KAA téh lolobana
barudak sakola. Kituna mah pantes, kapan sajarah ngeunaan
KAA téh asup kana kurikulum pendidikan dasar jeung
menengah. Malah mah dina sabulanna téh nu daratang ka
Museum KAA téh jumlahna nepi ka 10.000 urang.
Siswa : “Nganggo média promosi naon Pa, nu dilakukeun ku pihak
KAA ka masarakat dunya?”
Patugas : “Di antarana téh Museum KAA milu aub dina Asia Africa
Art Festival (AAAF). Hal éta minangka tarékah pikeun
ngawawarkeun atawa publikasi jeung promosi Museum KAA
ka balaréa.
Siswa : “Kinten-kinten koléksi di KAA aya nu ti mana waé Pa?”
Patugas : “Seueur Néng, sajabi ti rupa-rupa barang langka, aya ogé
Koléksi barang penting jeung ahéng séjénna kiriman ti bangsabangsa
Asia Afrika. Nu bisa dimangpaatkeun pikeun bidang
paélmuan kaasup sajarawan jeung mahasiswa.
Siswa : Dupi kasang tukang ngadegna ieu museum KAA téh kumaha
sareng iraha?
Patugas : “Kasang tukang ngadegna Museum KAA téh patali jeung
lumangsungna Komperensi Asia Afrika (KAA) tanggal 24
April 1955. éta kajadian téh mangrupa peristiwa sajarah dina
dunya politik luar negeri Indonésia turta peristiwa gedé pikeun
bangsa-bangsa di Asia jeung Afrika.
Siswa : “Saha harita anu ngadegkeunana?”
Patugas : “Anu naratas ngadegna Museum KAA téh nya éta Mentri Luar
Negri RI manten (1978-1988), nu jenengan Prof. Dr. Muchtar
Kusumatmadja, S.H., LL.,M. turta alfukahna Joop Ave, minangka
Ketua Panitia 25 Tahun Konferensi Asia Afrika jeung nu
ngajabat Diréktur Jéndral Potokol dan Konsuler Departemén
Luar Negri, rukun gawé jeung Departemen Penerangan,
Departemen Pendidikan dan Kebudayaan, Pemerintah Daérah
Tingkat I Propinsi Jabar, sarta Universitas Pajajaran, diistrénan
tanggal 24 April 1980 ku Présidén Suharto.”
Siswa : “Sajabi ti ningalian koléksi, urang tiasa ningal naon deui di
KAA téh Pa?”
Patugas : “Di Museum KAA ogé urang bisa nyaksian film documenter
taun 50-an. Tempatna di ruhangan audio visual. Sajaba ti film
dokumenter, ogé urang bisa nyaksian film-film ngeunaan kabudayaan
ti nagara-nagara Asia Afrika.
(Diropéa tina Koran Sunda: 19 April 2006)
C. Nuliskeun Bahan jeung Laporan Hasil Ngawawancara
Sababaraha hal anu dianggap perlu disadiakeun saméméhna di
antarana rupa-rupa pananya.
• Keur kaperluan naon?
• Naon waé nu ditanyakeunana?
• Saha nu rék ditanya?
• Ka mana kudu nepunganana?
• Iraha waktuna?
• jeung sajabana.
Rambu-rambu kalimah tanya modél di luhur jadi bahan pikeun
urang dina waktu geus tepung jeung narasumber. Kalimahna tanya anu
disusun ku urang ulah panjang teuing, mun bisa mah parondok jeung
togmol (langsung) kana sasaran. awancara
Pék ragakeun naskah wawancara di luhur jeung pasangan hidep.
Saurang jadi siswa, saurang deui jadi Patuga Museum KAA. Perhatikeun
ku hidep, lentong kalimah tanya jeung ngajawab pertanyaan sing
merenah!
Conto 3:
Hasil wawancara jeung pamaén persib (laporan disusun wangun
narasi tanya jawab).
Ilo deui ieu hasil wawancara di handap!
Wawancara jeung Yaris Riyadi:
Nuhun, Viking!
Keur pamaén Persib
mah, bobotoh téh gedé pisan
pangaruhna. Kumaha ari Viking
ceuk pamaén? Yulianto Agung
ti Cupumanik wawancara (CM)
jeung Yaris Riyadi (YR), pamaén
nu geus welasan taun ngabéla
kleub Persib. Ieu cutatanana:
CM: Minangka pamaén senior,
akang tangtos wanoh jeung
bobotoh. Kumaha numutkeun
Akang kontribusi Viking
kanggo pamaén Persib?
YR: Kontribusi bobotoh, pangpangna
Viking, saé pisan. Karaos pisan ku pamaén mah. Viking teu
weléh satia masihan sumanget, upamina mun nuju tanding. Boh
upami maén di Bandung boh nuju maén tandang. Mun nuju maén
tandang, Viking sok ngabring ngadukung Persib, sanaos sakedik
tapi éta téh kacida ageung pangaruhna kanggo pamaén mah.
CM: Sakapeung sok aya bobotoh anu teu tuhu kana aturan, upamina baé
babalédogan ka tengah lapang. Kumaha pamendak Akang?
YR: Panginten éta téh émosi bobotoh nu jolna tina rasa fanatik anu ageung
ka Persib. Da saleresna mah, teu di urang waé nu kitu téh. Tong boro
di Indonésia, dalah di Éropa gé nu méngbalna tos maju, masih aya
anu kitu. Mun kahoyong mah Viking sareng bobotoh sanésna tiasa
kontrol, tong kaleuleuwihi teuing. Ka pamaén gé tangtos baé matak
mangaruhan méntal, upamina janten kesel atanapi maén janten teu
fokus. Tapi da ayeuna mah nu kitu téh tos ngirangan, kantun hiji
dua, teu kawas kapungkur.
CM: Naha tiasa disebatkeun ayeuna mah bobotoh téh langkung déwasa?
YR: Muhun, katingalna mah kitu. Bobotoh, pangpangna Viking,
tos langkung saé. Panginten kadéwasaan tiasa diwangun bari
ngeureuyeuh. Tapi mungkin waé aya pangaruh ti organisasi (Vikingréd)
ka para anggotana, upamina ti ketuana masihan wawasan ka
bobotoh. Mugi baé sadayana janten engeuh, yén kalakuan bobotoh
nu kirang merenah téh sanés baé ngarugikeun pamaén, tapi langkung
ti kitu. Klub upamina didengda, bobotoh teu tiasa nongton, sponsor
ngirangan kapercantenanana, jsté.
CM: Kumaha harepan Akang keur Viking ka payun?
YR: Nuhun pisan ka Viking nu tos ngadukung Persib. Mudah-mudahan
dukungan ti Viking sareng ti bobotoh sanésna tiasa diwales ku
préstasi Persib anu saé. Mugi Viking teras satia ngadukung Persib,
tiasa langkung tartib sareng sportif. Supados sadayana tenang, boh
pamaénna, boh kleubna, boh nu mikaresep méngbal umumna. Viking
téh suporter anu ayana tos lami pisan apan, sawadina tiasa dianggo
conto ku bobotoh sanésna. Nuhun-nuhun janten pionér suporter
sportif di Indonésia. Sareng hiji deui, upami tiasa mah Viking sareng
The Jack akur atuh, supados Persib sareng Persija henteu teras-terasan
dirugikeun ku tindakan bobotoh anu awon.
(Dicutat tina majalah Cupumanik No. 48 Taun IV, Juli 2007)
Conto laporan wawancara wangun tanya jawab.
Astri : Ari sadinten sabaraha jam Ramlan diajar?
Ramlan : Rata-rata dua jam. Sajam sateuacan kulem sajam deui sabada
gugah kulem. Wengi sareng Subuh.
Astri : Sok dipapaksa ku Mamah atanapi Bapa upami ngapalkeun?
Ramlan : Ah henteu, sok maksakeun nyalira baé. Mamah sareng Bapa mah
ukur masihan sumanget.
Ari dina wangun artikel naratif mah ditulisna siga berita nu sok
kapanggih ku urang di koran atawa majalah baé. Éta hasil wawancara
Astri nu di luhur téh bisa dituliskeun kieu:
Conto laporan hasil wawancara wangun artikel
Ramlan Si Pinter nu Humoris
Ramlan téh béntang pelajar di sakola mah. Budakna pinter, tapi henteu
sombong. Malah soméah pisan ka sasaha ogé. Lian ti éta mun diajak ngobrol téh
pikaresepeun, lantaran sipatna anu humoris.
Unggal taun Ramlan mah juara kelas baé. Can lila Ramlan dikirim ka
provinsi, miluan olimpiadeu matematika tingkat SMA. Balikkna meunang gelar
juara deui baé. Kumaha cara diajar Ramlan nepi ka jadi budak pinter?
Horéng diajarna mah cenah biasa baé. Sapoé rata-rata dua jam diajarna téh.
peuting jeung waktu subuh. Tapi dilaksanakeun unggal poé. Naha dipapaksa ku
indung bapana?
“Ah henteu, sok maksakeun nyalira baé. Mamah sareng Bapa mah ukur
masihan sumanget,” pokna basa diajak ngobrol di kantin sakola, anyar-anyar ieu.
Prinsipna dina diajar alus pisan. Ramlan ngaku yén dirina lain budak
jenius, tapi saha baé bisa jadi pinter lamun daék jeung rajin diajar. Paribasa
Sunda anu unina cikaracak ninggang batu laun-laun jadi legok, ku Ramlan mah
diamalkeun pisan.
Asal muasalna mah cenah indungna kungsi nyarita yén batu gé anu
sakitu teuasna, ku cikaracak anu teras-terasan nyakclak mah, teu burung legok.
“Hartosna, sanajan urang bodo, lamun terus-terusan usaha jeung rajin diajar,
tangtu bakal bisa, bakal pinter,” pokna, bari tuluy nyebutkeun yén éta caritaan
indungna téh napel baé cenah dina ingetanana.
Ku sabab kitu, sanajan lain anak nu beunghar tur teu loba waktu anu luang,
Ramlan mah mentingkeun pisan pikeun diajar jeung ngapalkeun. Malah citacitana
téh henteu kapalang. Cenah mun kaparengkeun, Ramlan téh hayang jadi
érsiték.
Naha bet hayang jadi arsitek?
“Rorompok anu ayeuna ditempatan ku kulawarga abdi, asa teu kungsi
dioméan sakaémut mah. Tos siga aki-aki mun jalmi mah. Abdi sok ngémut,
emh, mun aing jadi arsiték, Mamah sareng Bapa téh badé dipangdamelkeun
pangiuhan anu merenah. Teu kudu méwah, tapi matak betah aranjeunna,” pokna
semu kagagas.
Urang duakeun baé, muga-muga cita-cita Ramlan téh tinekanan. Amin!
Geura ilikan deui sing imeut conto séjénna laporan hasil wawancara
dina wangun tanya jawab jeung narasi ieu di handap! Conto laporan
wawancara wangun tanya jawab.
Nu Nanya: “Naon margina name kango bobotoh Persib téh nganggo istilah
Viking?”
Heru Joko: “Kecap “viking” téh asal muasalna mah ngaran sélér bangsa
di wewengkon Skandinavia, Éropa kalér. Éta sélér téh kasohor
teuneung ludeung, tara boboléh, silih rojong, patriotis, sarta
resep ngalalana. Watek jeung sumanget kitu téh dipaké dasar
Klub Viking persib.”
Nu Nanya: “Naon deui sakaistiméwaan sanésna dugi ka reueus nganggo
istilah téh?
Heru Joko: “Viking téh ngaran anu cocog keur beungkeutan (organisasi)
nu mikaresep méngbal. “Di nagara séjén gé aya beungkeutan
suporter anu maké ngaran Viking. Upamana, di Italia (kleub Inter
Milan) jeung di Jepang (kleub Yokohama Marinos) suporterna
sok disebut Viking.”
Conto laporan hasil wawancara wangun narasi
Ceuk Héru Joko, Ketua Viking, kecap “viking” téh asal muasalna mah
ngaran sélér bangsa di wewengkon Skandinavia, Éropa kalér. Éta sélér téh
kasohor teuneung ludeung, tara boboléh, silih rojong, patriotis, sarta resep
ngalalana. Watek jeung sumanget kitu téh dipaké dasar Klub Viking persib.
Lian ti éta, viking téh ngaran anu cocog keur beungkeutan (organisasi) nu
mikaresep méngbal. “Di nagara séjén gé aya beungkeutan suporter anu maké
ngaran Viking. Upamana, di Italia (kleub Inter Milan) jeung di Jepang (kleub
Yokohama Marinos) suporterna sok disebut Viking.”
Pancén 4:
Prak ayeuna hidep jeung babaturan kelompok nyiapkeun bahan
pikeun ngawawancara salah saurang jalma. Éta jalma bisa saha waé,
satungtung kateranganana diperlukeun ku urang. Jalma anu diwawancara
ku urang bisa guru, dokter, peternak, tukang sayur, tukang cukur,
pangamén jalanan, tukang parkir, seniman, olahragawan, jeung sajabana.
Ngan anu penting mah, anu ditanyakeun ku urang luyu jeung kasang
tukang (latar belakang) narasumber
Tulis éta laporan hasil wawancarana dina: 1) wangun tanya jawab;
2) wangun narasi.
Saméméh ngawawancara urang perlu nyiapkeun bahan rupa-rupa
pananya. Éta pananya téh diwangun ku kecap-kecap pananya saperti:
naon, naha, kumaha, iraha, sabaraha, kumaha, atawa dimana.
Nu perlu diperhatikeun ku hidep nya éta katangtuan ieu di
handap.
1. tuliskeun heula masalah nu rék ditanyakeunana!
2. tangtukeun saha nu rék ditepungan jadi narasumber!
3. iraha waktuna
4. ka mana kudu datangna
5. susun heula kalimah pananyana!
6. sadiakeun catetan!
7. mun aya mah sadiakeun alat rékaman!
8. Susun deui kalimah tanya jeung jawaban ti narasumber dina wangun
wacana wawancara saperti conto di luhur.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Materi carpon

babasan jeung paribasa