materi wawancara
Materi Wawancara
Wawancara
Wawancara
nyaeta hiji kagiatan tanya jawab, pikeun meunangkeun Infrmasi ti narasumber.
Cara/hal nu
kudu disiapkeun dina wawancara diantarana :
- Nyusun daftar pertanyaan, anu bade di taroskeun.
- Nyatet atawa ngarekam hasilwawancara (Dokumentasi)
- Gunakeun bahasa anu sopan, jentre, sarta ringkes.
- Sikap urang kudu luyu jeung etika sarta tatakrama
Wawancara nyaeta komunikasi antawis dua jalmi atawa langkung
anu ngabogaan tujuan kanggo meunangkeun informasi ti asal anu terpercaya.
Wawancara dipigawe ku cara mikeun patarosan dina narasumber. Wawancara diwangun
ti 3 macem,yaktos wawancara bebas,wawancara terpimpin sarta wawancara bebas
terpimpin. Wawancara bebas nyaeta wawancara tanpa daptar patarosan anu
terperinci. Wawancara terpimpin nyaeta kebalikan ti wawancara bebas. Wawancara
bebas terpimpin nyaeta gabungan antawis kadua rupi wawancara kasebat.
wawancara téh hiji kagiatan komunikasi
nu geus ilahar lumangsung di masarakat.
Wawancara mah biasana dilakukeun ku
wartawan, reporter, atawa jalma lianna nu nganggap perlu
meunang informasi penting ti saurang atawa sakelompok
jalma nu jadi narasumber. Jadi, tujuan wawancara nya éta
pikeun meunangkeun informasi ti narasumber.
Sajaba
ti kelompok wartawan, aya ogé anggota
masarakat
anu sok ngalakukeun wawancara, upamana
mahasiswa
nu keur ngalaksanakeun panalungtikan, murid
nu
meunang pancén ti guruna, aparat pamaréntahan ti
lembaga
sénsus penduduk nu ngawawancara wargana,
nu
ngalamar pagawéan ogé sok aya nu diseléski ku
cara
wawancara, hayang meunang katerangan riwayat
saurang
jalma ogé bisa dipaluruh ku cara wawancara,
jeung
sajabana.
Wawancara
kaasup kagiatan nyarita dua arah. Aya
nu
nanya jeung aya nu ngajawab. Saméméh ngalakukeun
wawancara
kudu tatahar heula nyusun sajumlahing
pananya
ngeunaan matéri nu rék ditanyakeun ka
narasumber.
Narasumber téh jalma nu baris dipénta
kateranganana.
Saupama
urang perlu informasi ngeunaan hiji perkara,
kadé
ulah salah nangtukeun narasumber. Upama perlu
informasi
ngeunaan kasenian, nya datang ka narasumber
nu
ahli dina widang seni, Upama perlu informasi ngeunaan
pendidikan,
nu diwawancarana kudu ahli di widang
pendidikan,
perlu katerangan ngeunaan olahraga, kudu
ngadatangan
jalma nu ahli dina widang olahraga, upamana
atlit,
pelatih atawa guru olahragana pisan.
Geura
tengetan ieu conto wawancara di handap.
Nu Nanya : “Pa, punten abdi badé nyuhunkeun katerangan,
kintenkinten
naon baé masalah anu dipayunan ku pamaréntah
akibat tina narkoba téh?”
Narasumber : “Kiwari narkoba mémang jadi masalah, lain baé
keur
pamaréntah, tapi keur sakumna masarakat, ogé lain ukur
di Indonesia, tapi di unggal nagara di sakuliah dunya.
Ari nu jadi sababna narkoba téh bisa ngaruksak mental
bangsa, utamana barudak ngora.”
Nu nanya : “Kumaha kaayaan jalma anu ngagunakeun narkoba
dina
mangsa kiwari téh Pa?”
Narasumber : “Justru éta kaayaanana geus matak
pikahariwangeun.
Nu nyalahgunakeun narkoba ti taun ka taun téh lain
ngurangan, geuning kalah ngaronjat. Tah ieu téh pagawéan
anu beurat pikeun pamaréntah mah .”
Nu Nanya : “naon waé anu karandapan ku jalma anu ngagunakeun
narkoba téh, Pa?”
Narasumber : “Sakur nu nyalahgunakeun narkoba, utamana nu
ngagunakeun jarum suntik, baris nimbulkeun masalah
séjénna, salasahijina nyebarna virus HIV.”
Nu Nanya : “Kinten-kinten naon nu nyababkeun éta jalma
wani-wani
ngagunakeun narkoba?”
Narasumber : “Ari nu jadi sababna mah rupa-rupa, aya faktor
psikologis,
biologis, sosial, katut spiritual saperti kurangna
bingbingan atikan agama. Lamun jalma nu geus katagihan
sok hésé ngeureunkeunana. Matak urang ulah sakali-kali
kumawani ngagunakeun narkoba, lamun geus katagihan
mah hésé ubarana.”
Nu Nanya : “Kumaha sangkan ieu kasus narkoba téh teu nerekab
ka
generasi ngora?”
Narasumber : “Sangkan ieu masalah téh teu nerekab, perlu
diihtiaran
kalawan soson-soson, di antarana ku cara ngalibetkeun
pamaréntah, LSM, kaasup ogé média massa, jeung pusat
réhabilitas HIV/AIDS.”
Nu Nanya : “Tarékah naon kinten-kintenna sangkan jalma-jalma
hususna
generasi ngora teu kalibet ngagunakeun narkoba?”
Narasumber : “Anu leuwih utama mah dijaga timimiti
lingkungan
kulawarga. Barudak salaku generasi ngora dididik ku
atikan agama sangkan pengkuh kaimanannana. Salian ti
éta, méré nyaho sangkan barudak apal yén narkoba téh
barang haram anu dilarang ku agama jeung pamaréntah.
Sabab bakal ngaruksak méntal jeung runtuhna nagara.
Nu Nanya : “Naha tina narkoba tiasa ngaruntuhkeun nagara?”
Narasumber : “Nya muhun, pan narkoba mah bisa ngaruksak
pisik
jeung méntal. Awak ruksak, pikiran kaganggu, teu bisa
konséntrasi, da pikiranana pinuh ku lamunan nu teu
pararuguh. Tah lamun generasi ngora geus kitu, saha anu
baris ngolah nagara? Antukna nagara moal aya nu maliré.
Tah ieu pisan anu dipikahariwang ku sakumna masarakat
Indonesia téh.”
(Tina Nyangkem Basa)
Nyusun Kalimah Bahan Wawancara
Katangtuan saméméh jeung prak-prakan ngawawan-cara, di
antarana ngawengku sarupaning perkara dina gambar ieu di handap.
Pancén 2:
Salah sahiji sarat ngawawancara téh di antarana nyadiakeun
sajumlahing pananya. Ieu di handap aya naskah wawancara antara
Asri
jeung Ramlan. Cing tulis ku hidep kira-kira kalimah pananya kumaha
nu ditepikeun ku Asri upama Ramlan ngajawab saperti dina éta
naskah
wawancara!
Astri : “……………………………………?”
Ramlan : “Ah, teu sawios. Mangga baé.”
Astri : “……………………………………?”
Ramlan : “Hé hé hé, aya-aya baé Astri mah. Kumaha ké lamun abdi
jadi
terkenal siga artis?”
Astri : “……………………………………?”
Ramlan : “Wah, isin atuh, As. Ké abdi kanyahoan kasépna. Hé hé
hé....!”
Astri : “……………………………………?”
Ramlan : Rata-rata dua jam. Sajam sateuacan kulem sajam deui
sabada
gugah kulem.
Astri : “……………………………………?”
Ramlan : “Muhun.”
Astri
: “……………………………………?”
Ramlan
: “Hé hé, dipapaksa kawas budak TK baé. Henteu atuh As, sok
maksakeun
nyalira baé. Rumaos abdi téh bodo, jadi kudu
getol
ngapalkeun. Mamah sareng Bapa mah ukur masihan
sumanget.”
Astri
: “……………………………………?”
Ramlan
: “Bapa janten Satpam di pasar, Ibu mah icalan kuéh.”
Astri
: “……………………………………?”
Ramlan
: “Mun abdi teu ngartos kana pelajaran, upamina, Bapa sok
ngabantosan
kedah ka saha tatarosna. Aya ka Pa Guru, ka
réréncanganana,
atanapi sok masihan buku kénging anjeunna
mésér.”
Astri
: “……………………………………?”
Ramlan
: “Ieu mah jujur nya. Abdi asa teu ngaraos pinter, komo jenius
mah.
Tapi aya cariosan Mamah anu teras napel baé dina émutan
abdi.
Saurna, batu gé anu sakitu teuasna, ku cikaracak anu terasterasan
nyakclak
mah, teu burung legok. Hartosna, sanajan
urang
bodo, lamun terus-terusan usaha jeung rajin diajar,
tangtu
bakal bisa, bakal pinter! Éta resép abdi mah. Kumargi
kitu,
sanajan teu seueur waktu anu luang, abdi satékah polah
nyempetkeun
kanggo diajar jeung ngapalkeun.”
Astri
: “……………………………………?”
Ramlan
: “Hoyong janten naon nya? Ah badé janten Sakadang Kuya
wé....”
Astri
: “……………………………………?”
Ramlan
: “Upami Alloh ta’ala marengkeun, abdi hoyong janten arsiték.”
Astri
: “……………………………………?”
Ramlan
: “Hhhh...., rorompok anu ayeuna ditempatan ku kulawarga
abdi,
asa teu kungsi dioméan sakaémut mah. Tos siga aki-aki
mun
jalmi mah. Abdi sok ngémut, emh mun aing jadi arsiték,
Mamah
sareng Bapa téh badé dipangdamelkeun pangiuhan anu
merenah.
Teu kudu méwah, tapi matak betah aranjeunna.”
Astri
: “……………………………………”
Ramlan
: “Amiiin. Sami-sami. Nuhun nya, As.”
Astri
: “……………………………………”
Ramlan
: “Atos baé ieu téh?”
Astri
: “……………………………………”
Ramlan
: “Éh, teu sangka nya, Astri téh jendil geuning, hé hé ...”
Pék tengetan deui ieu conto wawancara di handap!
Pancén 3:
Ieu di handap conto laporan hasil wawancara nu ditulis diwan
wangun tanya jawab. Pék petakeun ku hidep jeung babaturan,
saurang
jadi petugas, nu saurang deui jadi siswa.
Conto 2:
Hasil Ngawawancara
Patugas Museum KAA
(Laporan disusun wangun tanya jawab)
Siswa : “Aya wartos lebet Museum Konferensi Asia Afrika
(KAA) mah
bénten sareng ka museum-museum atanapi tempat wisata
liana. Naon béntenna téh Pa?
Patugas : ”Leres, Wisata sajarah ka KAA mah teu dipulut
biaya nanaon.
Ngan sok sanajan haratis, tetep baé masarakat mah bangun
nu haroréameun. Masarakat mah mending milih ulin ka mol,
diskotik, atawa outlet manan ka museum.
Siswa: “Naha nya Pa, naon margina sapertos kitu?”
Patugas : “Kawasna mah masarakat teu acan pada arapaleun
kana
pentingna titinggal sajarah. Padahal sajarah téh mangrupa
eunteung. Salian ti kitu, anggapan masarakat kana wangunan
museum gé masih kénéh héngkér.
Siswa : Naon nu dimaksad héngkér téh Pa?”
Patugas : “Masarakat masih kénéh nganggap yén museum téh
hiji
wangunan karamat, teu sambarang jalma bisa asup ka museum.
Komo ka museum KAA mah, anggapan masarakat mah, nu
bisa asup ka ieu museum téh ngan keur jalma-jalma penting
wungkul. Padahal mah teu kitu. Saha baé ogé bisa ngajugjug
ka Museum KAA, teu diiwalkeun,”
Siswa : Naon waé informasi nu tiasa dipaluruh di KAA téh
Pa?”
Patugas : “Kiwari mah Museum KAA téh geus dilengkepan ku
arsip
jeung dokuméntasi dina wangun multimedia nu ditunda dina
computer. Sakur nu ngajugjug bisa nengetan jeung ngimeutan
pasualan sajarah, unak-anik, katut ragam budaya ti sakuliah
bangsa-bangsa Asia jeung Afrika.”
Siswa : “Masarakat mana waé nu sok sarumping ka KAA téh Pa?”
Patugas : “Tepi ka kiwari nu ngajugjug ka Museum KAA téh
lolobana
barudak sakola. Kituna mah pantes, kapan sajarah ngeunaan
KAA téh asup kana kurikulum pendidikan dasar jeung
menengah. Malah mah dina sabulanna téh nu daratang ka
Museum KAA téh jumlahna nepi ka 10.000 urang.
Siswa : “Nganggo média promosi naon Pa, nu dilakukeun ku
pihak
KAA ka masarakat dunya?”
Patugas : “Di antarana téh Museum KAA milu aub dina Asia
Africa
Art Festival (AAAF). Hal éta minangka tarékah pikeun
ngawawarkeun atawa publikasi jeung promosi Museum KAA
ka balaréa.
Siswa : “Kinten-kinten koléksi di KAA aya nu ti mana waé
Pa?”
Patugas : “Seueur Néng, sajabi ti rupa-rupa barang langka,
aya ogé
Koléksi barang penting jeung ahéng séjénna kiriman ti
bangsabangsa
Asia Afrika. Nu bisa dimangpaatkeun pikeun bidang
paélmuan kaasup sajarawan jeung mahasiswa.
Siswa : Dupi kasang tukang ngadegna ieu museum KAA téh
kumaha
sareng iraha?
Patugas : “Kasang tukang ngadegna Museum KAA téh patali
jeung
lumangsungna Komperensi Asia Afrika (KAA) tanggal 24
April 1955. éta kajadian téh mangrupa peristiwa sajarah dina
dunya politik luar negeri Indonésia turta peristiwa gedé
pikeun
bangsa-bangsa di Asia jeung Afrika.
Siswa : “Saha harita anu ngadegkeunana?”
Patugas : “Anu naratas ngadegna Museum KAA téh nya éta Mentri Luar
Negri RI manten (1978-1988), nu jenengan Prof. Dr. Muchtar
Kusumatmadja, S.H., LL.,M. turta alfukahna Joop Ave, minangka
Ketua Panitia 25 Tahun Konferensi Asia Afrika jeung nu
ngajabat Diréktur Jéndral Potokol dan Konsuler Departemén
Luar Negri, rukun gawé jeung Departemen Penerangan,
Departemen Pendidikan dan Kebudayaan, Pemerintah Daérah
Tingkat I Propinsi Jabar, sarta Universitas Pajajaran, diistrénan
tanggal 24 April 1980 ku Présidén Suharto.”
Siswa : “Sajabi ti ningalian koléksi, urang tiasa ningal naon deui
di
KAA téh Pa?”
Patugas : “Di Museum KAA ogé urang bisa nyaksian film documenter
taun 50-an. Tempatna di ruhangan audio visual. Sajaba ti film
dokumenter, ogé urang bisa nyaksian film-film ngeunaan kabudayaan
ti nagara-nagara Asia Afrika.
(Diropéa tina
Koran Sunda: 19 April 2006)
C. Nuliskeun Bahan jeung Laporan Hasil
Ngawawancara
Sababaraha hal anu dianggap perlu disadiakeun saméméhna di
antarana rupa-rupa pananya.
• Keur kaperluan naon?
• Naon waé nu ditanyakeunana?
• Saha nu rék ditanya?
• Ka mana kudu nepunganana?
• Iraha waktuna?
• jeung sajabana.
Rambu-rambu kalimah tanya modél di luhur jadi bahan pikeun
urang dina waktu geus tepung jeung narasumber. Kalimahna tanya anu
disusun ku urang ulah panjang teuing, mun bisa mah parondok jeung
togmol (langsung) kana sasaran. awancara
Pék ragakeun naskah wawancara di luhur jeung pasangan hidep.
Saurang jadi siswa, saurang deui jadi Patuga Museum KAA.
Perhatikeun
ku hidep, lentong kalimah tanya jeung ngajawab pertanyaan sing
merenah!
Conto 3:
Hasil wawancara jeung pamaén persib (laporan disusun wangun
narasi tanya jawab).
Ilo deui ieu hasil wawancara di handap!
Wawancara jeung Yaris Riyadi:
Nuhun, Viking!
Keur pamaén Persib
mah, bobotoh téh gedé pisan
pangaruhna. Kumaha ari Viking
ceuk pamaén? Yulianto Agung
ti Cupumanik wawancara (CM)
jeung Yaris Riyadi (YR), pamaén
nu geus welasan taun ngabéla
kleub Persib. Ieu cutatanana:
CM: Minangka pamaén
senior,
akang tangtos wanoh jeung
bobotoh. Kumaha numutkeun
Akang kontribusi Viking
kanggo pamaén Persib?
YR: Kontribusi bobotoh, pangpangna
Viking, saé pisan. Karaos pisan ku pamaén mah. Viking teu
weléh satia masihan sumanget, upamina mun nuju tanding. Boh
upami maén di Bandung boh nuju maén tandang. Mun nuju maén
tandang, Viking sok ngabring ngadukung Persib, sanaos sakedik
tapi éta téh kacida ageung pangaruhna kanggo pamaén mah.
CM: Sakapeung sok aya
bobotoh anu teu tuhu kana aturan, upamina baé
babalédogan ka tengah lapang. Kumaha
pamendak Akang?
YR: Panginten éta téh émosi bobotoh nu jolna tina rasa fanatik anu
ageung
ka Persib. Da saleresna mah, teu di urang waé nu kitu téh. Tong
boro
di Indonésia, dalah di Éropa gé nu méngbalna tos maju, masih aya
anu kitu. Mun kahoyong mah Viking sareng bobotoh sanésna tiasa
kontrol, tong kaleuleuwihi teuing. Ka pamaén gé tangtos baé matak
mangaruhan méntal, upamina janten kesel atanapi maén janten teu
fokus. Tapi da ayeuna mah nu kitu téh tos ngirangan, kantun hiji
dua, teu kawas kapungkur.
CM: Naha tiasa disebatkeun ayeuna mah bobotoh téh langkung
déwasa?
YR: Muhun, katingalna mah kitu. Bobotoh, pangpangna Viking,
tos langkung saé. Panginten kadéwasaan tiasa diwangun bari
ngeureuyeuh. Tapi mungkin waé aya pangaruh ti organisasi
(Vikingréd)
ka para anggotana, upamina ti ketuana masihan wawasan ka
bobotoh. Mugi baé sadayana janten engeuh, yén kalakuan bobotoh
nu kirang merenah téh sanés baé ngarugikeun pamaén, tapi
langkung
ti kitu. Klub upamina didengda, bobotoh teu tiasa nongton,
sponsor
ngirangan kapercantenanana, jsté.
CM: Kumaha harepan Akang keur Viking ka payun?
YR: Nuhun pisan ka Viking nu tos ngadukung Persib.
Mudah-mudahan
dukungan ti Viking sareng ti bobotoh sanésna tiasa diwales
ku
préstasi Persib anu saé. Mugi Viking teras satia ngadukung
Persib,
tiasa langkung tartib sareng sportif. Supados sadayana
tenang, boh
pamaénna, boh kleubna, boh nu mikaresep méngbal umumna.
Viking
téh suporter anu ayana tos lami pisan apan, sawadina tiasa
dianggo
conto ku bobotoh sanésna. Nuhun-nuhun janten pionér suporter
sportif di Indonésia. Sareng hiji deui, upami tiasa mah
Viking sareng
The Jack akur atuh, supados Persib sareng Persija henteu
teras-terasan
dirugikeun ku tindakan bobotoh anu awon.
(Dicutat tina majalah Cupumanik No. 48 Taun IV, Juli 2007)
Conto laporan wawancara wangun tanya jawab.
Astri : Ari sadinten sabaraha jam Ramlan diajar?
Ramlan : Rata-rata dua jam. Sajam sateuacan kulem sajam deui
sabada
gugah kulem. Wengi sareng Subuh.
Astri : Sok dipapaksa ku Mamah atanapi Bapa upami
ngapalkeun?
Ramlan : Ah henteu, sok maksakeun nyalira baé. Mamah sareng
Bapa mah
ukur masihan sumanget.
Ari dina wangun artikel naratif mah ditulisna siga berita nu
sok
kapanggih ku urang di koran atawa majalah baé. Éta hasil
wawancara
Astri nu di luhur téh bisa dituliskeun kieu:
Conto laporan hasil wawancara wangun artikel
Ramlan Si Pinter nu Humoris
Ramlan téh béntang pelajar di sakola mah.
Budakna pinter, tapi henteu
sombong. Malah soméah pisan ka sasaha ogé.
Lian ti éta mun diajak ngobrol téh
pikaresepeun, lantaran sipatna anu
humoris.
Unggal taun Ramlan mah juara kelas baé.
Can lila Ramlan dikirim ka
provinsi, miluan olimpiadeu matematika
tingkat SMA. Balikkna meunang gelar
juara deui baé. Kumaha cara diajar Ramlan
nepi ka jadi budak pinter?
Horéng diajarna mah cenah biasa baé. Sapoé
rata-rata dua jam diajarna téh.
peuting jeung waktu subuh. Tapi
dilaksanakeun unggal poé. Naha dipapaksa ku
indung bapana?
“Ah henteu, sok maksakeun nyalira baé.
Mamah sareng Bapa mah ukur
masihan sumanget,” pokna basa diajak
ngobrol di kantin sakola, anyar-anyar ieu.
Prinsipna dina diajar alus pisan. Ramlan
ngaku yén dirina lain budak
jenius, tapi saha baé bisa jadi pinter
lamun daék jeung rajin diajar. Paribasa
Sunda anu unina cikaracak ninggang batu
laun-laun jadi legok, ku Ramlan mah
diamalkeun pisan.
Asal muasalna mah cenah indungna kungsi
nyarita yén batu gé anu
sakitu teuasna, ku cikaracak anu
teras-terasan nyakclak mah, teu burung legok.
“Hartosna, sanajan urang bodo, lamun
terus-terusan usaha jeung rajin diajar,
tangtu bakal bisa, bakal pinter,” pokna,
bari tuluy nyebutkeun yén éta caritaan
indungna téh napel baé cenah dina
ingetanana.
Ku sabab kitu, sanajan lain anak nu
beunghar tur teu loba waktu anu luang,
Ramlan mah mentingkeun pisan pikeun diajar
jeung ngapalkeun. Malah citacitana
téh henteu kapalang. Cenah mun
kaparengkeun, Ramlan téh hayang jadi
érsiték.
Naha bet hayang jadi arsitek?
“Rorompok anu ayeuna ditempatan ku
kulawarga abdi, asa teu kungsi
dioméan sakaémut mah. Tos siga aki-aki mun
jalmi mah. Abdi sok ngémut,
emh, mun aing jadi arsiték, Mamah sareng
Bapa téh badé dipangdamelkeun
pangiuhan anu merenah. Teu kudu méwah,
tapi matak betah aranjeunna,” pokna
semu kagagas.
Urang duakeun baé, muga-muga cita-cita Ramlan téh tinekanan. Amin!
Geura ilikan deui sing imeut conto séjénna laporan hasil
wawancara
dina wangun tanya jawab jeung narasi ieu di handap! Conto
laporan
wawancara wangun tanya jawab.
Nu Nanya: “Naon margina name kango bobotoh
Persib téh nganggo istilah
Viking?”
Heru Joko: “Kecap “viking” téh asal
muasalna mah ngaran sélér bangsa
di wewengkon Skandinavia, Éropa kalér. Éta
sélér téh kasohor
teuneung ludeung, tara boboléh, silih
rojong, patriotis, sarta
resep ngalalana. Watek jeung sumanget kitu
téh dipaké dasar
Klub Viking persib.”
Nu Nanya: “Naon deui sakaistiméwaan sanésna
dugi ka reueus nganggo
istilah téh?
Heru Joko: “Viking téh ngaran anu cocog
keur beungkeutan (organisasi)
nu mikaresep méngbal. “Di nagara séjén gé
aya beungkeutan
suporter anu maké ngaran Viking. Upamana,
di Italia (kleub Inter
Milan) jeung di Jepang (kleub Yokohama
Marinos) suporterna
sok disebut Viking.”
Conto laporan hasil wawancara wangun narasi
Ceuk Héru Joko, Ketua Viking, kecap “viking”
téh asal muasalna mah
ngaran sélér bangsa di wewengkon
Skandinavia, Éropa kalér. Éta sélér téh
kasohor teuneung ludeung, tara boboléh,
silih rojong, patriotis, sarta resep
ngalalana. Watek jeung sumanget kitu téh
dipaké dasar Klub Viking persib.
Lian ti éta, viking téh ngaran anu cocog
keur beungkeutan (organisasi) nu
mikaresep méngbal. “Di nagara séjén gé aya
beungkeutan suporter anu maké
ngaran Viking. Upamana, di Italia (kleub
Inter Milan) jeung di Jepang (kleub
Yokohama Marinos) suporterna sok disebut
Viking.”
Pancén 4:
Prak ayeuna hidep jeung babaturan kelompok nyiapkeun bahan
pikeun ngawawancara salah saurang jalma. Éta jalma bisa saha waé,
satungtung kateranganana diperlukeun ku urang. Jalma anu
diwawancara
ku urang bisa guru, dokter, peternak, tukang sayur, tukang cukur,
pangamén jalanan, tukang parkir, seniman, olahragawan, jeung
sajabana.
Ngan anu penting mah, anu ditanyakeun ku urang luyu jeung kasang
tukang (latar belakang) narasumber
Tulis
éta laporan hasil wawancarana dina: 1) wangun tanya jawab;
2)
wangun narasi.
Saméméh
ngawawancara urang perlu nyiapkeun bahan rupa-rupa
pananya.
Éta pananya téh diwangun ku kecap-kecap pananya saperti:
naon,
naha, kumaha, iraha, sabaraha, kumaha, atawa dimana.
Nu
perlu diperhatikeun ku hidep nya éta katangtuan ieu di
handap.
1.
tuliskeun heula masalah nu rék ditanyakeunana!
2.
tangtukeun saha nu rék ditepungan jadi narasumber!
3.
iraha waktuna
4.
ka mana kudu datangna
5.
susun heula kalimah pananyana!
6.
sadiakeun catetan!
7.
mun aya mah sadiakeun alat rékaman!
8.
Susun deui kalimah tanya jeung jawaban ti narasumber dina wangun
wacana
wawancara saperti conto di luhur.
Komentar
Posting Komentar